11 Maslenica - Zadar

Od Maslenice do povijesnih gradova Nina i Zadra

Oznaka rute

Maslenica – Vrsi (33 km) – Nin (39 km) – Zadar (58 km)

dužina

Slab

Preuzmi

GPX

Ruta iz Maslenice preko Masleničkoga mosta vodi do grada Nina te dalje do grada Zadra. S ceste nakon Masleničkoga mosta prolazi lokalnom cestom za Vinjerac te kroz mjesta Ždrilo, Kneževići i Žunići, odakle se otvara pogled na Velebit. Potom, nastavlja prema Slivnici Gornjoj zavojitim usponom cestom do ulaska u mjesto. Ubrzo potom, cestom D106 vozi se prema Ražancu i otoku Pagu kroz Slivnicu Donju i Joviće gdje se nastavlja za Radovin. Ravno, odvaja se alternativna dionica EV8 rute (A4) preko otoka Paga. Ruta kroz Radovin vodi pitoresknom cestom uz livade, obrađena polja, vrtove i vinograde. U mjestu Krnezi, ruta se ulijevo nastavlja za Zadar preko mjesta Vrsi, odakle se nastavlja za grad Nin. Povijesni, kraljevski grad Nin idilično je smješten na otočiću posred prostrane, plitke lagune. Područje je poznato po mnogobrojnim pješčanim plažama i eko-parku s bogatim i raznolikim ptičjim svijetom, vrhunskoj solani te po Muzeju soli. Među mnogobrojnim spomenicima ističe se Crkva sv. Križa koja se smatra najmanjom katedralom na svijetu! Iz Nina, uza Zaton i Petrčane vozi se kroz naselja Kožino i Diklo. U Diklu, spušta se prema obali te kroz naselje Borik i uz gradsku marinu nastavlja prema središtu Zadra gdje dionica završava kod poznatoga pješačkog mosta koji povezuje kopno i zadarski poluotok. Impresivni zadarski gradski bedemi koji duljinom od 3 kilometra omeđuju zadarski poluotok još od vremena Mletačke republike, godine 2017. uvršteni su u UNESCO-ov popis svjetske baštine kao dio venecijanskog obrambenoga sustava 16. i 17. stoljeća. Zadar je grad i dvaju jedinstvenih arhitektonskih i umjetničkih ostvarenja – Morskih orgulja i Pozdrava suncu, smještenih na zadarskoj rivi na kojoj se može uživati u očaravajućim zalascima sunca i pogledu na otoke Ugljan i Pašman, kamo vodi sljedeća dionica rute.

Km

Povremeno guranje bicikla

Zadarski most – 200 m

Mogućnosti za opskrbu

Ograničeno na potezu Maslenica – Vrsi prva 33 km, vrlo gusto, nakon toga do kraja dionice

Market Dali na D106

Mogućnosti za odmor

Park u Vrsima u hladu

Plaže oko Nina

Plaže od Kožina do Zadra

Servis za bicikle

Zadar

Smjerokazi

EuroVelo smjerokazi na cijeloj dionici

Alternative

Put prema otočnoj inačici rute, dionica A4 u smjeru jug-sjever – nastaviti po D106

Spoj s otočnom varijantom rute iz smjera sjever-jug, dionicom A4

Skretanja s rute

Spust u Vinjerac 2 km, visine 100 m

Razlike u vođenju EV8 smjerom jug -> sjever

Izlazak iz Zadra do Dikla u duljini 3 km drukčiji je zbog jednosmjernih ulica

Km

Tehnički opis dionice

Ruta iz Maslenice izlazi Ulicom Gojka Šuška na D8 i skreće preko mosta. Potom se odvaja udesno na LC 63028 prateći smjerokaze za Vinjerac.

Nakon 6 km od tog odvojka, cesta se spušta prema Vinjercu, a ruta se odvaja ulijevo i nakon 5 km izlazi na D106 te se nastavlja udesno.

Nakon 3 km ruta skreće ulijevo preko Radovina (smjerokaz), ravno bi se nastavilo prema otoku Pagu i Ražancu te povezalo s otočnom inačicom rute, alternativnom dionicom A4.

Nakon 9 km, u selu Krneza na raskrižju skrenuti ulijevo na ŽC 6007. Na tom se raskrižju s desne strane spaja otočna inačica, alternativna dionica A4.

Nakon 2 km, s te se ceste skreće udesno na ŽC 6004 prema naselju Vrsi do koga ima još 7 km. Ruta kroz Vrse prolazi Ul. Ivana Pavla II. i pokraj trgovine skreće ulijevo u Duboki Put koji ubrzo postaje makadamski te nakon 700 m izlazi na Put Mula.

Put Mula valja prijeći tako da se nastavi u istome pravcu Ulicom Jurja Barakovića. Zadržavajući pravac i držeći se čim bliže obali, ruta nakon 3,5 km dolazi do Nina

Ruta iz Nina, od zgrade Turističke zajednice Nina izlazi Zadarskom ulicom koja prelazi u ŽC 6273 i nakon 1 km izlazi udesno na DC 306, uz koju nakon 2,3 km započinje biciklistička staza duljine 7,5 km. Završetkom staze, ruta vodi udesno do mora i uglavnom prati obalu još 9 km do ulaska u Zadar.

U Zadru, preko mosta potrebno je gurati bicikl (200 m) i potom nastaviti udesno uz more još 1 km do vrha poluotoka i Morskih orgulja.